4 norske hyttearkitekter det er verdt å merke seg

Om du går med en hyttedrøm i magen er her 5 arkitektkontorer som det er verdt å merke seg. Om du er ute etter en storslått hytte eller en liten, sjarmerende en så finnes det en rekke norske arkitekter som kan tilpasse seg deg, dine behov og ditt budsjett. Om jeg ikke hadde hatt et så stort behov for å skape selv så er her 4 stykker jeg ville sjekket ut.

Snorre Stinessen er opptatt av å gi følelsen av åpenhet mot naturen samtidig som det gir en lunhet. Prosjektene hans har dermed ofte en glassfasade og en lukket fasade. Han eksprimenterer ofte med skrå flater og bruker dette som en effekt for å forsterke et utrykk. Her fra “Manshausen”.

 

Lund Hagem utformer nydelig, moderne arkitektur med en stor ydmykhet ovenfor naturen. Hvert byggverk tilpasses dermed det unike landskapet det ligger i. Her fra “Cabin lille Arøya”.

 

Jensen & Skodvin har en helt egen råhet i byggene sine. Elegant, rått og nyskapende er beskrivende for byggene deres. Her fra “Sommerhus i Storfjord”.

 

Saunders architecture har vakt stor oppmerksomhet i inn og utland. Her fra Fogo Island på Newfoundland, Canada. 6 kunstnerstudioer som hver er på 30m².

5 kommentarer
    1. Jeg er jo veldig glad i Todd Saunders’ arkitektur, men Lund Hagem så også veldig spennende ut!
      Gøy med sånn fremgang på hytten, da kan du virkelig starte å se for deg hvordan det blir. Vi skal over fjellet til min hytte noen dager i morgen, og jeg gleder meg veldig! Har litt planer der også, men vi får se hvor mye som blir gjort denne gang. Skal jakte også, og det har nok større prioritet foreløpig.

    2. Rita: Lund Hagem består av blant annet Svein Lund og Einar Hagem som begge er helt fantastiske arkitekter. Husene og hyttene de tegner ligger så fint i landskapet.

      Heldig du er som skal på jakt! Det er så kjekt. Jeg gikk på Landåsfjellet i går og da jeg så alle de vakre høstfargene innså jeg plutselig at nok en høst er gått uten at jeg har vært på jakt. Det er en så fin måte å oppleve høsten på. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg