Tett hytte

Endelig kan jeg viser dere litt mer av hytta. Som dere ser er den langt fra ferdig og det skal gjøres mye med underetasjen, altan og tilpasning til omgivelsene men jeg synes likevel vi har kommet så langt! Hytta er tett, vi har fått tak, første laget med isolasjon er på plass og vi har malt (nesten) tre fasader. Da jeg var oppe med min beste venninne for to uker siden utnyttet jeg det faktum at hun er landskapsarkitekt og fikk laget en hageplan. Og hvis dere lurer på hvor hagen er så ligger den bak hytta og til høyre for hytta i bildet.

Jeg har fått klare instrukser om hvilke trær som må bevares og hvilke som må ned og i tillegg viste hun meg vakre hageplanter på tomten som det er verdt å ta vare på. Disse kan vi grave opp og plante steder som er mer egnet. Vi kommer ikke til å ha det største hagebudsjettet så å få tips om løsninger som er helt gratis, det er supert. Et annet tips hun kom med var å mikse inn stedegen vegetasjon som for eksempel furu. Det vil bidra til et mer naturlig preg, tilpasset omgivelsene. I løpet av en befaring, en kveld og et par flasker vin jobbet vi oss gjennom ideene mine for utomhus og nå henger liksom alt sammen. Om det blir som vi ser for oss blir det både bålpanne, utedusj og pergola. Blant annet:) Med ønske om en ute-innehytte kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å ta fatt på denne delene av hyttebyggingen også. Men aller først har vi rikelig med arbeid foran oss inni hytta.

Håper du har en fin start på uken. Takk for at du titter innom.

6 kommentarer
    1. Gøy! Kommer det en terrasse utenfor på den siden, ser ut som det er dører som går ut der? Så flott med så store vindusflater, dette blir skikkelig lekkert! Og så kjekt med venner som kan hjelpe med slike ting, hager syns jeg er vanskelig.

    2. Rita: Så gøy at du liker!:) Det blir ikke altan foran de store vinduene til venstre i bildet, men ellers blir det en altan på ca 1,5 m bredde og glassrekkverk. Og så må vi gjøre noen tilpasninger med underetasjen slik at den tilpasser seg hytta og omgivelsene litt bedre enn den gjør i dag. På andre siden av hytta går vi rett ut i terrenget fra hovedetasjen. Jeg synes det er kjempegøy å leke meg med ideer til hagen men hun ser jo sammenhenger og nivåtilpasninger på en helt annen måte. Mulig hun må kommer på dugnad flere ganger:)

    3. Laila MA: Tusen takk:) Når jeg ser at vi er kommet så langt så kjenner jeg på iveren etter å fikse og gjøre det fint rundt hytta men det er nok en stund før vi er der. Før den tid er det ganske mye som skal gjøres inni hytta. Akkurat nå vurderer vi hvilke gulv vi skal gå for i de ulike rommene:)

    4. Ann Merete: Så kjekt at du liker det! Er fryktelig morsomt å se at den tar form og så kribler det litt etter å gjøre det helt ferdig slik at det blir som jeg har tenkt. Men foreløpig går alt etter planen. Lover å dele mer når vi setter i gang med innredning inni hytta. Hun venninnen min må jeg bare invitere med oftere:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg