Hyttekonstruksjonen er på plass

En liten update fra hyttebyggingen, for her skjer det ting hver eneste dag snekkeren er på byggeplass. Hele konstruksjonen er på plass og for første gang kan vi se omfanget av det vi har planlagt og hvordan det ligger i landskapet. Jeg har vært litt spent på akkurat det, for en ting er hvordan det ser ut på papiret, en annen ting er hvordan det ser ut i virkeligheten.

Jeg har fortsatt ikke vært på tomta siden de startet så det er like spennende hver gang det tikker inn en melding med et nytt bilde. Ettersom bildene er tatt med mobil er de ikke verdens beste men jeg synes det er gøy å dele prosessen med dere, gode bildere eller ei.  For dere som kjenner plantegningene kommer bad, soverom, gang og hems på nærmeste halvdel. Stue og kjøkken vil ligge i enden som er lengst borte.

I dag fikk jeg bilde av solnedgangen fra der altanen utenfor soverommet vårt skal ligge og det ser helt magisk ut. Her kan vi nyte utsikten i nord mens solen går ned i vest. At dette skulle bli den fineste plassen å nyte kveldssolen visste vi faktisk ikke. Ikke visste vi at vi hadde solen så lenge heller! Og plutselig fikk vi nye ideer. Det er mulig altanen her må bli litt større enn vi først hadde tenkt og granskog som er blitt litt for stor, den må ned.

Vi kan planlegge så mye vi vil, og det har vi virkelig gjort også- ned til hver minste detalj, men det er noe med å stå i døråpningen og kjenne på følelsen. Hvordan er stemningen fra stua? Hvordan er det å åpne skyvedørene om morgenen og gå ut på terrassen med en brødskive i hånda? Hvordan føles det å lukke gardinene på soverommet og nyte en siste gang sjøen og de steile fjellene i det fjerne? Hvordan er luktene? Og hvor blir favorittplassen? Det stedet du kjenner at skuldrene senker seg og feriefølelsen fyller kroppen. Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å dra opp dit og oppleve alt selv. Mannen min og jeg har jobbet så mye med dette i flere år og det er liksom blitt babyen vår dette også.  

 

Jeg håper at du nyter århundrets mai måned og at du har det fint:)

Takk for at du titter innom.

6 kommentarer

Siste innlegg