Norsk jungel

Det ser visst ikke ut til å ta noe ende dette finværet og det blir ikke mye interiør på denne interiørbloggen. Vi har flyttet ut! Vi spiser alle måltider ute og tar bare små pauser inne når det blir for varmt. For der er nesten for varmt til tider. Ungene storkoser seg og tar løpefart fra trampolinen og ut i bassenget før de hopper opp igjen og løper rundt på gresset for å lufttørke. De har bare så vidt tid til å stoppe og ta seg en is eller rive med seg et eple i farten. Vi rusler små turer i nærområdet og nyter at sommeren er her. Plukker de største bukettene med markblomster og kjenner på hvor deilig det er å være til. På denne årstiden finnes det ikke bedre plass å bo, det er som en norsk jungel i skråningen der vi bor.

Eføyen som jeg aldri får til å trives inne storkoser seg utendørs og har funnet veien gjennom gjerdet i hagen. Så fin at han jeg deler hus med lurte på om jeg hadde hjulpet den på plass, men dette har den klart helt på egenhånd. De varme dagene har gjort at den har blitt større og grønner bare på noen dager.

Bambusen jeg hadde i elhopottene tålte ikke den harde vinteren og det var bare å innse at bambus ikke trives i potter. Nå håper jeg disse fine buksbomene vil trives bedre. En ny type som jeg ikke har sett før, med små, tette blader, som skal være enda mer hardfør enn vanlig buksbom.

I potten som gir stemningslys ved bassenget (som strengt tatt ikke er nødvendig å ha på med disse lyse kveldene) har jeg som i fjor plantet sommerblomster. En ampel som jeg i stedet for å henge opp, plukket ut av potten den kom i og plantet om. Elsker hvordan den lekent slenger seg over kanten på potten og kommer med nye blomster hver eneste dag.

Og her ser dere jungelen utenfor. Grønt så langt øyet rekker.

 

Håper du også nyter de fine dagene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg