Gulvet er på plass

Vi har gulv! Eller i alle fall betongplate på halve hytta. Det er helt absurd å gå rundt på betongen og se rørene som stikker opp. Sluk til dusj, vask og badekar, varmekabler og vaskemaskin. Alt er på plass. Nå er det bare å krysse fingrene for at vi har tegnet alt rett inn.

Er ikke hver dag man har heiagjeng til arbeidet!

Så vidt jeg forstår er det bare den lille mursnutten (den med armering til venstre i bildet) som må mures før snekkeren kan overta stafettpinnen i starten av mai. Men arbeidsledig det blir vi nok ikke med det første. Jeg er i full gang med å tenke uteområde og pinteresten har gått varm i det siste. Etter at hytta er ferdig utvendig i slutten av juni må den tørke et par måneder før vi kan starte arbeidet inni. Det betyr at dersom vi skal gjøre noe i sommer kan uteområdet være en lur plass å begynne. Så fra å leke arkitekt, får jeg nå lov å leke landskapsarkitekt! Det er gøy det! Selv om vi har uante muligheter til friluftsliv rundt hytta, som båtliv, bading, turer og bærplukking er det viktig med den umiddelbare nærheten til naturen. Den du finner like utenfor. Den som ikke krever noe annet av deg enn at du åpner døra og går ut. Uteplassen skal således være en forlengelse av hytta og når varmen tillater det ser jeg for meg åpne skyvedører som visker ut overgangen mellom ute og inne.

Hei der utsikt fra soverommet! Tenker nespressomaskinen skal få et nytt hjem på nattbordet på hytta. Å starte dagen med denne utsikten og en kaffe, det kaller jeg ferie. Når vi blir motløse av all byggingen er det bare å heve blikket en tanke og se ut over sjøen. Bedre motivasjon finner du ikke.  

Jeg håper dere nyter at våren endelig er her og at dere har fine dager.  En travel hverdag gjør at blogginnleggene kommer litt i rykk og napp for tiden men jeg håper dere henger med likevel. Jeg setter utrolig stor pris på at dere titter innom:)

God helg!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg