Påskeaktivitet for små og store

Feriene (og helgene for den saks skyld) kan være fryktelig koselig. Og fryktelig lange. For det skal faktisk litt til å aktivisere de små hele dagen. All ære til de fine barnehageansatte som leker, underholder og aktiviserer de hele dagen. Hva skulle vi gjort uten de? De små har rett og slett et annet gir enn det vi voksne har og det kan være greit å gå inn i påsken med noen planlagte aktiviteter på lur.

Å så er noe som er utrolig hyggelig både for små og store, og så gir det sånn mestringsfølelse å få det til. Før påske kjøpte vi dette ferdig kitet på Plantasjen og vi hadde en koselig liten stund hvor jeg sa hva som skulle gjøre og han utførte. Jeg prøvde å hjelpe til men han ville klare selv. 3 potter, jord og frø til tre urter fulgte med så det krevde minimalt med forarbeid. Det har allerede dukket opp en fin liten korriander og mens vi vanner venter vi på at persille og basilikum skal titte frem også. Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til vi kan ta disse urtene i bruk. Dagens lille tips nå like før påske:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg