De viktige detaljene

De siste nettene har jeg sovet med gardinene trukket fra og det er noe helt fantastisk med å våkne til at det gradvis blir lysere ute. Fra å bare ville snu meg rundt og sove videre (og ignorere den skravlende babyen i naborommet) gleder jeg meg nå til å stå opp, og i dag var det nok litt lettere enn vanlig. Vi hadde nemlig avtale med en vindusprodusent på morgenkvisten.

Av alle detaljene med hytta tror jeg vinduene er det viktigste for meg. Jeg har vært så veldig klar på hva jeg har villet ha fra starten av, men å finne ut hvem som leverer det har jammen ikke vært enkelt. Det virker som veldig mange produserer det som etter min mening er litt utdaterte løsninger. I tillegg til å ha gode vinduer så vil jeg jo at det skal se fint ut! Og for meg betyr det smekre løsninger med karmer, materialet og farger som passer hytta best. Etter møtet i dag ble vi i alle fall sikker på at vi har funnet rett firma. De har jobbet sammen med et kjent arkitektfirma her i Bergen for å få et mer moderne utrykk og blir brukt av arkitekter landet rundt både til små og store prosjekter. Jeg gleder meg til å vise dere mer etterhvert for det er skikkelig fint.

Inspirasjonen som har vært litt fraværende de siste ukene fikk seg en aldri så liten oppsving da jeg kom hjem. Å beslutte hvilke karmer og kledning vi skal ha på hytta ligger nemlig føringer for alt vi gjør. Materialer på gulv, vegger og kjøkken må harmonere med hverandre og selv om fargepaletten har vært klar lenge har vi ikke bestemt hva som skal være hvor. Så det er bare å hive seg rundt for vi har faktisk ikke mer enn par uker på oss til å ta disse valgene før vi må sende inn materialbestilling. Jeg kan nesten ikke tro at dette er i ferd med å skje!:)

Jeg håper dere har lyst å bli med hyttebyggingen denne våren. Jeg lover å dele små glimt hele veien.

Ha en fin tirsdag og takk for at du titter innom!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg