Fine dager

Jeg kjenner at jeg bobler litt over om dagen. Det er den klassiske vårfølelsen. Bergen flommer over av sol om dagen og det er nesten påskestemning i byen. Minstemann og jeg har trillet oss opp på Fløyen to ganger denne uken og jeg tror jammen det blir en tur i dag også. Det er fortsatt slusji snø i veien og det er godt for kroppen (og hardt for låra). Jeg går på viljen, jeg vil opp. Opp og nyte. Nyte solen, kaffen på termosen og utsikten over den vakre byen vår. Dette er kremen av foreldrepermisjon. Og det er ikke bare vi som bobler over, alle bergensere gjør det i solskinn. Sammen med mennesker jeg aldri har møtt har vi drukket kaffe på toppen og filosofert over livet og delt minner fra livet. Vi blir så pratsomme etter den lange vinteren. Det er verdt å oppleve mørketiden bare for å våkne til live igjen slik som dette hvert eneste år. Jeg ville ikke byttet disse årstidene mot noe. Dere må ha en fin helg! Dagens oppfording er- kom dere ut- og nyt:)

6 kommentarer
    1. For en fin innstilling! Og det er helt sant som du skriver. Det er noe av det jeg liker best med denne byen, som den innflytteren jeg er: Bergenseres strålende humør så fort det er sol. De er så flinke til å nyte den!
      Selv skal jeg til Utsira i helgen, og gleder meg. Kaldt, men fint vær så det blir nok en del turer rundt på øya. God helg!

    2. Rita: ja, det er nesten litt komisk å gå ut på sånne dager. Alle smiler og er på hils, selv om vi aldri har sett hverandre før. Jeg bodde 5 år på Østlandet under studietiden, og der var det ikke sånn i det hele tatt. De syntes det var hyggelig med fint vær men det var ikke noe stress å komme seg ut, det kom jo snart en ny godværsdag.

      Utsira blir nok nydelig i dette været. Du må ha en fin helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg