Hytten i bilder

Det er virkelig ikke lenge til vi kan tenke på å få reist hytten (!!) og jeg har jobbet på spreng den siste tiden med å få ferdig tegningene. Tegneprogrammet fra studietiden er virkelig ikke det mest fancye men det gjør jobben, og fra tanker og skisser har vi nå tegnet plan- fasade og modell. Dere som har fulgt med en stund har sikkert et godt inntrykk av hvordan den vil se ut, men her er i alle fall de siste illustrasjonene.

Mellom bygningen og pergolaen på høyre side vil inngangsdøren komme. Taket strekker seg over pergolaen og sikrer et tørt inngangsparti og i “søylen” kan vi lagre ved. Bak vinduet i første etasje er et av soverommene og over er hemsen med kombinert sove-, tv- og lekeområde. Til venstre skrår terrenget og her har vi lagt inn en altan med glassrekkverk. Langs rekkverket er vårt soverom med skyvedører ut mot altanen, dør inn til stuen/kjøkkenet og badet (som skal ha badekar og store vinduer mot fjorden♥) ,.

De store skyvedørene i midten av bildet fører ut til en stor uteplass som er knyttet sammen med pergolaen til venstre. I det lange, liggende vinduet skal vi muligens ha en plassbygd benk.

Vinduene i stuen/kjøkkenet (til høyre i bildet) er parallelle slik at vi får mye lys inn i hytta og vi kan se utsikten på nordsiden også når vi sitter på sørsiden.

Det er fortsatt mange små og store avgjørelser som skal tas i tiden fremover men de store linjene er i alle fall på plass, og jeg kjenner at jeg må knipe meg litt i armen for å forstå at dette skal bli til virkelighet!

5 kommentarer
    1. Ser nydelig ut!
      Har fulgt deg litt frem og tilbake, og lurer på en ting.
      Da du la ut bilder fra det nymalte kjøkkenet så det helt fantastisk ut.
      Hvordan ble finishen (riper etter penselen?) og har det holdt seg bra?

    2. Mette: Hei Mette! Så utrolig hyggelig at du titter innom, det blir jeg så glad for!
      Så gøy å høre at du likte kjøkkenet vårt. Jeg følte virkelig at jeg fikk et helt nytt kjøkken. Finishen ble faktisk veldig bra. Brukte Jotun sin supreme finish, som er litt dyrere men mer slitesterk og så var jeg nøye med å pusse mellom hvert lag og tok meg god tid med siste strøket. Det har holdt seg bra men jeg har flikket litt på det innimellom, for kjøkken får jo ofte litt hard medfart. Flikkingen har funket helt bra frem til nå, da jeg bommet på malingsspannet i bodet den siste gangen (rett farge, feil glans! Bannet litt da jeg oppdaget det:) ), så jeg skal faktisk i gang nå snart med å gi det en liten oppfrisking igjen. Gi meg gjerne en lyd om du maler kjøkkenet ditt og hvordan du synes det har gått. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg