Badekar på hytta

Innlegg i samarbeid med Trademax.no

Da tanken om å rive det opprinnelige huset på hyttetomten og bygge nytt var det to ideer som umiddelbart datt i hodet på meg. Den første var store vinduer på motstående fasader slik at vi ville få gjennomgående lys og maks ut av utsikten. Den andre, og kanskje den som fikk det til å kile mest i magen, var å få badekar med utsikt! Jeg kan ikke tenke meg en bedre måte å starte eller avslutte en deilig feriedag på enn med et varmt bad med utsikt over fjorden.

Det så lenge ut til at denne luksusen måtte vike for andre og mer praktiske ting, men den siste gangen vi justerte plantegningene ble det plutselig plass til badekar likevel. Og ikke bare plass, det ble plass til et frittstående badekar! Planen er å ha et stort vindu med svarte karmer som går fra gulv til tak og foran dette vinduet skal badekaret stå. Fargepaletten blir svarte og hvite detaljer på en grå base og midt i rommet skal et smykke av et badekar plasseres.

På badet vårt her hjemme installerte vi et hvitt, ovalt badekar i fjor og det synes jeg er så fint! Det er noe med det rene og enkle som gjør det ekstra delikat så jeg tenker vi gjentar suksessen på hytta. Og så tenker jeg at det moderne utrykket vil stå i fin kontrast til naturen utenfor der den skifter utrykk gjennom dagen og årstidene. At det blir deilig å senke seg ned i det varme vannet på fine sommerkvelder er det ingen tvil om men jeg tror faktisk det blir enda bedre etter en lang fjelltur på høsten, når høstregnet slår mot ruten, når det uler rundt hushjørnene og bølgene står hvitt på fjorden. Når naturkreftene viser seg på sitt verste og det er varmt og godt inne, da koser jeg meg.  

Trademax har et stort utvalg i budsjettvennlige badekar i den stilen vi er ute etter. Det blir vanskelig å bestemme seg for et, men jeg må innrømme at da jeg så badekaret i marmor på det øverste bildet så la jeg inn målene i plantegningen med en gang. Det er bare råfint! Om det blir akkurat det, vet jeg ikke, men det passer i alle fall perfekt.

Dette er bare et lite knippe av utvalget til Trademax så om du vil se mer kan du gjøre det her. Og om du vil lese mer om våre hytteplaner er her en lenke til kategorien “drømmen om en hytte”. Der står det forresten masse om mine tanker rundt baderomsløsninger.

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Liker veldig godt det på bilde nr 2. Enkelt og stilrent. Vi ønsker oss også nytt badekar, men det ligger litt frem i tid. Og dessverre ikke noe utsikt for vår del, annet enn rett ut i et lite smau, på gatenivå…

    2. Rita: tror faktisk alle ville passet godt inn så det blir skikkelig vanskelig å bestemme seg for et. Luksusproblem:) høres ikke ut badekar med utsikt vil passe så bra for dere, men dere har virkelig et bad ment for badekar. Det ser jo så stort og fint ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg