Det nye rommet

Dette har jeg lovet å vise dere fryktelig lenge! Selv om det har vært ferdig i mange måneder har svangerskap, fødsel og barseltid gjort at siste finishingen, nemlig ryddingen ikke har blitt gjort før denne uken. Men sånn ser det altså ut. Arealet som tidligere bare var en lekekrok bak en sofa har blitt et multifunksjonelt rom!

Vi har satt opp en vegg med dobbel skyvedør. Til vanlig står dørene åpne slik at dette blir en del av resten av stuen som ligger utenfor. Det store arbeidsbordet er laget av bordbein og en 2,30 kjøkkenbenkeplate (som vi har fått på mål) fra Ikea.

 

På den andre siden har vi en sovesofa slik at rommet kan brukes til gjesterom når vi har besøk. Og det har allerede vært i bruk!:)

At bokhyllen fortsatt vises er jeg veldig fornøyd med. Den er altfor fin til å gjemmes bort!

Ellers i stuen er veggene hvite men vi valgte å male denne grå. Fargen heter indistruell grå og er fra Jotun.

Planen er at mannen min tidvis skal jobbe her og at jeg skal blogge, hente inspirasjon og tegne på hytta her, men den som først fant seg til rette var 5-åringen. Her er det stooor plass til alle tegnesakene.

Etterhvert blir nok dette også et slags lekerom for minstemann. For en du må følge ekstra med er det fint å ha lekerommet i tilknytning til stuen.

Hvis du ser bort fra den nye veggen og arbeidsbenken er alt gjenbruk av ting vi hadde fra før. Det henger muligens sammen med at alt dette ble gjort mens jeg lå på sofaen og var dårlig i svangerskapet så jeg hadde rett og slett ikke krefter til å surfe nettet etter noe nytt:) Men jeg må innrømme at jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Mulig jeg må gi mannen frie tøyler litt oftere, for dette prosjektet har jeg sagt nei til i 6 år før han fikk viljen sin…

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg