Stemning ved bassenget

Inneholder sponset produkt

Begynner mannen min å dra vannslanger og styre litt ekstra nede i hagen så trenger jeg ikke sjekke værmeldingen, da vet jeg med sikkerhet at det er meldt godvær de neste dagene. Det tar nemlig et døgn før bassengpumpen får opp temperaturen til deilige 30 + så da gjelder det å fylle i bassenget før solen titter frem.

Av alle byggeprosjekter inne og utenfor huset et dette definitivt det beste. Det er ikke store bassenget men det tar oss rett ut av hverdagen og rett inn i feriestemning på 1-2-3. Tomten vår ligger omkranset av skog og med litt fantasi så er det faktisk tropestemning rundt bassengområdet fra mai til september.

Helt siden bassenget ble bygget (eller fra første spadetak ble tatt) har stemningslys stått på ønskelisten, og i år gikk ønsket i oppfyllelse! At lyset er en lekker blomsterpotte er en stor bonus. Like dekorativt på dagtid som nattestid. Det er nesten så jeg gleder meg til mørkere kvelder slik at jeg kan se hvordan den lyser opp, men bare nesten:). Lampen er kjøpt hos Deignbelysning.no  som er en av Norges største nettbutikker innen belysning, og den finnes i to størrelser. Vi har den største som er 40 cm. Du finner den her.

I tillegg til utendørsbelysning fører Designbelysning også mye fint innen taklamper, vegglamper, bordlamper og gulvlamper. Noen av produsente er kjente leverandører som Northern Lighting, Vita, House Doctor og Ferm Living. Og om du skulle trenge litt tips, veiledning eller bare litt inspirasjon så vil jeg anbefale å titte innom Lystips.no

Med en liten en som melder sin ankomst any day blir det ikke utenlandstur på oss denne sommeren så da jeg så denne planten på Hagesenteret måtte jeg bare ha den. Den minner meg sånn om Hellas og Santorini hvor vi var sist sommer! Grenene slynget seg rundt pergolaer, terrasser og døråpning hvor enn vi gikk og det var rosa blomster overalt. Det er ikke helt som å være i Hellas men disse blomstene gir meg i alle fall litt gresk stemning mens jeg går her og venter.

Jeg håper dere nyter fine dager, om det er her hjemme, på hytta eller i sydligere strøk. Hyggelig at dere titter innom.

 

7 kommentarer

Siste innlegg