Vårens snittblomster er gratis

På få dager har alt rundt oss blitt grønt og de fineste blomster har skutt i været, og i år som i fjor så tar jeg meg selv i å bli helt overveldet. En liten tur utenfor døren og vi kan plukke de fineste blomster og med en liten blomsterglad gutt i hus dukker det opp noe nytt hver eneste dag. Han ser fortsatt ikke forskjell på ugress og blomst og ofte står ugressblader og pynter opp på kjøkkenbordet i små vaser. Og det synes jeg i grunnen er helt greit. Vakker sommerdekor trenger ikke nødvendigvis å være de tradisjonelle markblomstene. Det kan like gjerne være en gren eller busk. Blomstrende grener fra frukttrær er feks noe av det peneste som finnes og akkurat nå står de i blomst.

Jeg synes blåbærlyngen er så vakker og i dag plukket vi en diger bukett. Et lite tips er å bruke den sammen med fargerike blomster, det grønne gir nemlig buketten mer liv og luft og du får en større og vakrere bukett. Eller så kan du bruke den helt alene slik som vi har gjort. Det trenger ikke alltid være så avansert.

Disse små ble reddet av en liten hånd like før gressklipperen var i ferd med å ta de. Jeg tror ikke det er noe jeg blir mer glad for enn når han stolt kommer og gir meg en liten bukett. Nøye valgt ut og plukket med kjærlighet for å gjøre meg glad. Det er da jeg kjenner at alt slitet med graviditeten- det gjør jeg så gjerne.


 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg