Smak av italia

Denne olivenoljen oppdaget jeg i høst og fra den kom i hus har alt jeg har laget på kjøkkenet smakt mye bedre!  Jeg fant nylig ut at den er kåret til den beste olivenoljen i Europa så det er kanskje ikke så rart. Over salaten, på en brødbit, i pastaen, som ingrediens i en dressing- den er rett og slett amazing! Jeg har fått en ny pastafavoritt her hjemme og den er helt utrolig enkel: Stek løk og hvitløk i en panne, ha over Cerrosughero olje, hakkede tomater og basilikumblader og krydre med pepper og maldonsalt. Bland med nykokt pasta, dryss over parmasan og du har den herligste rett med smak av italia.


Jeg har hatt litt problemer med å finne ut hvem som forhandler den da jeg kjøpte min på interiørmessen i høst, men akkurat da jeg var på nippet til å gå tom fant jeg den hos Traktøren her i Bergen. Den koster nok litt mer enn andre olivenoljer men det er den verdt!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg