Enkel bursdagsdekor

Det var fullt hus og stormende jubel her i går med ni 4-5 åringer som var giret på bursdagsstemning, Vi prøvde så godt vi kunne å ha et program men de syntes det var like greit å lage programmet selv, de har tross alt vært i x antall bursdager det siste året så de kan rutinen. Nå kjenner ikke jeg så mange andre barn i denne alderen men jeg tror at denne gjengen er en spesielt fin gjeng. De er bare så søte! Fulle av glimt i øyet og med hver sin lille personlighet. Nå er det bare å lade batteriene for i morgen blir det ny bursdag med venner og familie. Pynten blir hengende så da blir det litt mindre å ordne til i morgen og kjenner jeg oss rett så blir den vel hengende til ut i juni. Det blir jo så hyggelig her hjemme med litt feststemning hver eneste dag! Og er det en måned som passer til fest så er det nettopp mai.

Å pynte til fest er virkelig blitt enkelt de siste årene, de aller fleste interiørbutikkene har litt av hvert å velge mellom til festen og denne gangen fant jeg både fat, servietter, sugerør og popcornbeger på nille.

En heliumballong fra Mye moro ble prikken over i`en og vimplene er fra Lagerhaus, som by the way er i skikkelig fin kvalitet. Disse kjøpte vi i fjor og ved å oppbevare de i en eske ser de like fine ut i år som i fjor.

Det er flere uker siden småen bestilte fotballkake til bursdagen og akkurat det kjente jeg var et skikkelig stressmoment. Jeg baker jo ikke, og spesielt ikke fancye fotballkaker! Men kaken var faktisk superenkel å lage, spesielt siden mamma bakte selve kaken og jeg kun trengte å pynte den:) Mamma bakte en krydderkake ettersom gutten vår har eggeallergi, men her kan du fint bruke en toro sjokoladekake eller en annen kake du liker. Den grønne matten er en ferdig laget paste som du kun trenger å kjevle ut og banen er tegnet opp med melisglasur. Pasten, mål og spillere fant jeg hos Jernia og fotballysene fant jeg hos nille. Enkelt som bare det og en stor suksess hos gjestene!

 

6 kommentarer

Siste innlegg