Killer virgin mojito

Er det flere som nyter det fine været? Jeg kjenner at jeg for alvor har våknet til live igjen denne helgen. Å kjenne at solen varmer på kroppen etter en alt for lang vinter er bare helt nydelig. Jeg startet helgen inntullet i et pledd på terrassen og har i dag bikinien på for første gang. Herlig! Disse første varme dagene minner meg alltid om da jeg var i tenårene og dro frem solstolene sammen med lillesøsteren min. Vi skamsolte oss hver eneste gang og endte alltid opp med å være solbrent en ukes tid etterpå, men det var verdt det! Vi poppet popcorn, laget limonade og smurte oss med solkrem før vi rigget oss til med en bunke ukeblader ute i hagen, og det var kanskje de beste dagene i løpet av året.

Og så snart jeg kan så nyter jeg dagene akkurat slik som jeg gjorde den gang (dog med litt høyere solfaktor), med ukeblader, limonade og musikk fra høytalerne. Jeg har oppgradert limonaden litt og her er oppskrift på en superenkel og nydelig virgin mojito:

Du trenger:

  • Mynteblader
  • lime
  • sukker
  • isbiter

Ha 3 teskjeer sukker i et glass sammen med en skive lime og 7-8 mynteblader. Mos alt godt sammen med en skje eller morter, ha i 1,5 dl vann og rør rundt. Fyll opp med isbiter og nyt. Veldig enkelt og fryktelig godt!

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg