Spilevegg

Riving av huset på hyttetomten fikk det til å gå opp for oss at det faktisk er mulig å starte byggeprosessen. Og da vi i helgen booket snekker til å starte bygging på nyåret innså vi at nå begynner hytteeventyret!:) Det er mye som må gjøres før den tid, grunnarbeidet må ordnes, grunnmur, fylling, kloaksystem etc etc. I tillegg må vi detaljere byggetegningene, noe som betyr at vi ikke kan ha visjoner lengre men håndfaste planer. Toalett og dusj må plasseres, vindustørrelsene som jeg har vært litt usikker på må jeg finne ut av og vi må konkludere med veggtykkelse.

Det er hovedsaklig en vegg i stuen jeg ønsker skal gå ut over normal veggtykkelse. Jeg har nemlig lyst å lage et hull hvor tven kan plasseres i, slik at den ikke stikker ut i rommet, og så kan ledningene gå på innsiden av veggen slik at de ikke synes. I tillegg vurderer jeg å ha en sittekarm i det store vinduet på denne veggen. Med en tykkere vegg er det også mulig å ha noen “usynlige” skap som går i ett med veggen. Det er skråtak og høyt under taket noe som betyr at denne veggen er ganske dominerende, og en av løsningene jeg vurderer er å utforme den med spiler. Jeg tror det kan gi en lun og fin følelse i rommet, og siden jeg ikke har planer om å innrede med kunst blir veggen et slags kunststykke i seg selv.  Hva tror dere?

Bilder Op designstudio og pinterest

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Ja! Det høres utrolig fint ut. Sånne spilevegger er så fine og taktile. Og så blir det som en moderne vri på de vanlige furuveggene i en hytte. Så gøy å være i gang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg