Tre skal bli til fire

Av og til kan dørstokkmilen være så uendelig lang og det er lett for at hverdagene går over i hverandre. Men selv om hverdagen kanskje er selve livet er jeg fryktelig opptatt av å gjøre ting som skiller seg litt fra de daglige rutinene. Det er jo der minnene skapes er det ikke? Når jeg tenker tilbake til min egen barndom er det ikke middagene, lekene i stua og lekselesing jeg husker. Det er de gangene vi gikk på tur og utforsket gamle fort, det er appelsinen i i påskesolen med ski på beina og det er de gangene pappa tok oss med på bading tidlig, tidlig om våren når solen så vidt var begynt å varme og vi barna erklærte sommersesongen (og badesesongen) for åpnet. Så mer enn en gang prøver jeg å minne meg selv på dette slik at vi sammen med vår lille gutt kan skape fine minner. Og når kulden har vært slik som den har vært den siste uken blir dørstokkmilen litt korter, for vi er så heldig å ha et lite vann like nedenfor der vi bor. Så med kakao i sekken og skøyter på beina kunne vi nyte solnedgangen på isen og skape små familieminner. Og vet dere hva? Den lille familien vår skal bli til fire når sommeren kommer:)

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg