Lykken er sol

Januar er den måneden i året jeg liker minst. Antiklimakset etter julen er til å ta og føle på, vinteren har vært lang og den skal vare i lang tid fremover og timene med sol er så altfor få. Det er mørkt når vi står opp og det er mørkt når vi kommer hjem fra jobb og enkelte dager (og uker) føler jeg at det knapt har vært lyst. Det hjelpet ikke på at været her kan være både grått og vått. Så at det i dag er den aller siste dagen i januar får meg til å juble litt!

Jeg ser frem til helger da vi kan dra opp i til fint vinterføre på fjellet fredagen og ned igjen til våren med krokkuser som spirer på søndagen. Og så ser jeg frem til de første vårdagene som er såpass varme ( i alle fall i en lun krok hvor solen står på) at klærne kan kastet og bikinien kan hentes frem. Lukten av solkrem og iste på terrassen og synet av grønt gress og fuglekvitter som gjør ventetiden verdt det. Finnes det noe deiligere enn solen som varmer på en vintersliten kropp?

Enn så lenge gleder jeg meg over disse solstrålene som strekker seg så lang de er inn i stuen vår slik at alt ser litt nytt og fresht ut. I denne bokhyllen står en miks av nytt, gammelt, og hjemmelaget. En gammel statue som minner om den farmoren min hadde i stuen sin da jeg var liten, et gammelt kamera som er kjøpt hos en brukthandler i Roma og en lanterne i papir som har en sånn fin form.


Jeg håper dere nyter disse første soldagene sammen med meg og så ønsker jeg en riktig fin dag! Takk for at du titter innom!:)

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg