Brikkene som faller på plass

Jeg har tilbragt hele helgen sammen med en god venninne og i tillegg til å duppe litt i et spabasseng og løst små og store i-lands problemer har vi diskutert møblering og kjøkkenløsninger for den nye hytta. Og i løpet av disse dagene har mange brikker falt på plass. Jeg visste for eksempel ikke at Kvikk er mye billigere enn andre kjøkkenleverandører! Å få et annet blikk er virkelig gull verdt, i alle fall når det er blikket til en stilsikker venninne. Sammen har vi lagt en plan for materialer og fargevalg i det store allrommet som skal inneholde kjøkken, stue og spisestue og her er en liten titt på sistnevnte.

Lampe fra Georg Nelson, hjemmelaget bordplate, bordben fra Hay og syvern stoler av Arne Jacobsen.

Jeg prøver hele tiden å ha fokus på å oppnå ønsket utrykk, god design, funksjonalitet og solide materialer til en overkommelig pris. Jeg må dermed hele tiden inngå kompromier. Aller helst skulle jeg selvsagt hatt 8 syvern-stoler i skinn, men det har vi bare ikke råd til så da blir det syvernstoler i finer som vi kan kjøpe brukt. Men selv om de kjøpes brukt er det en solid slump med penger så da tenker jeg å minimere kostnadene med bordet. Disse bordbena fra Hay synes jeg er rålekre og med en hjemmelaget bordplate blir det faktisk akkurat det utrykket jeg er ute etter til en slikk og ingenting! På tomten i dag står det noen gamle hus og gårdsbygninger og håpet er at vi kan finne gammel plank eller lignende til bordplaten slik at vi kan ta med oss noe av det originale inne i den nye hytten. Så hva tror dere? Blir det ikke fint?:)

3 kommentarer
    1. Tilbake etter ferie, og må kommentere flere steder ser jeg…. 😉
      Dette ser jo supert ut, liker veldig godt den bordkombinasjonen du legger opp til! Gøy med hytteplaner!

    2. Rita: Så hyggelig å høre fra deg igjen! Jeg håper du har hatt en nydelig ferie. For noen reisemål dere hadde!

      Det skal jo egentlig være et langtidsprosjekt dette her men jo mer jeg tenker på den ferdige hytten og hvordan det blir å nyte det første glasset med rødvin der jo mer kjenner jeg på at jeg er litt utålmodig. Jeg er kommet helt ned på detaljeringsnivå stoff og fargeprøver til sofa allerede, haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg