Tulipaner som varer

I anledning tulipanenes dag deler jeg noen tips som jeg har delt med dere tidligere. Tulipanere er så uendelig vakre, men det er vanskelig å få de til å vare. Da jeg jobbet i blomsterbutikken i fjor plukket jeg imidlertid opp noen triks.

Når du får tulipanen med hjem fra butikken snitter du de rett av og setter de i litt kaldt vann. Det viktigste trikset jeg har fått med meg er at du må holde strikken og papiret på en god stund etter du har satt de i vasen. Grunnen til det er at de skal stå slik å  trekke vann og stramme seg opp og ikke bøye seg slik du gjerne har opplevd at tulipaner gjør.Videre er det viktig at tulipanene har nok vann, men ikke for mye! De drikker nemlig med hele stilken og har du for mye vann i vasen blomstrer de for fort. Fyll derfor kun noen cm med vann slik at du er sikker på at alle stilkene står i vann og så passer du heller på å etterfylle med mer vann hver dag. Gjør du dette skal de i teorien holde lenge.


Et annet lite tips, for å følge opp spareplanen som jeg nevnte tidligere i uken, er å kjøpe sesongens snittblomster. De er nemlig mye billigere enn de som det ikke er sesong for! Vinteren er tulipanens toppsesong og derfor er de billigere nå enn ellers i året.
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg