Denne kransen lager du enkelt selv

En krans er noe av det som hører julen til og i år har jeg laget en litt moderne variant med olivengrener. Og denne her lager du enkelt selv! Form en litt tykk ståltråd til ønsket sirkel (jeg hadde ikke en stor så jeg skjøtet flere sammen), deretter klipper du opp olivengrener i biter og surrer rundt med en litt tynnere ståltråd. Siden min ble stor og dermed litt tung for den tynne ståltråden, festet jeg den med en spiker både oppe og nede for å få den riktige formen. Du kan også lage denne kransen med eucalyptus, og hvis du vil være helt sikker på at du får den helt runde formen kan ståltråden byttes ut med en rokkering! Det er ikke alltid at blomsterbutikkene har fremme eucalyptus og olivengrener men om du spør så har de ofte bak på kjølen. Lykke til!:)

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg