Ny vri kan gi nytt liv til dine favoritter!

I løpet av helgen har jeg rotet frem noe av julepynten fra loftet, klippet grener fra skogen og bundet krans med en god venninne og jeg kan konstatere at det så smått begynner å ligne på jul her hjemme. I alle fall i deler av stua. Jeg lar meg ofte inspirerer av bilder på pinterest og instagram og gang på gang opplever jeg at det som ser fint ut hos andre ser ikke fint ut hos oss. Jeg skjønner liksom ikke hva som blir feil, men det er vel noe med settingen det er i? Først når jeg begynner å leke med egne ideer og med det vi har her hjemme begynner det å bli gøy! Og når ting settes sammen på nye måter eller gis ny funksjon kan utrykket plutselig bli noe helt annet. Denne skålen fant jeg på loppemarked tidligere i høst. Det er nok egentlig en sukkerskål men spør du meg fungerer den vel så godt som blomsterpotte. Eller hva sier dere?:)   

 

4 kommentarer
    1. Det har nok noe med settingen, ja. Et bilde er jo bare en redigert utgave, mens det du selv har hjemme forholder seg jo til alt annet du har også.
      Ny vri er gøy. Jeg bruker noen telysestaker til blomsterpotter, en blomsterpotte til å ha kjøkkenredskaper i, en hollandsk krukke til å holde opptenningsved (før har den vært blomsterpotte), en gammel sukkerskål med lokk til bomullsdotter, og sikkert mer. På den måten kan fine ting man liker stå fremme heller enn å stå i skapet.
      Og du? Jeg har endelig fått tak i en original Panthella! Var og hentet den i går. Så fornøyd! Ikke helt sikker på hvor den skal stå, foreløpig står den i toppen av trappen, der jeg kan se den fra sofaen. Skal prøve ut litt ulike steder i kveld tenker jeg. Onsdagsmoro!

    2. Rita: Ja, det gjør det. Og så tror jeg mye egner seg godt på bilder men ikke virkeligheten…

      Skal si du er kreativ! Kjenner jeg blir inspirert til å plukke frem noen fine ting fra skapet og ta de i bruk!

      Gratulerer! De originale synes jeg absolutt er de fineste! De er ikke så striglet som de nye er. Jeg nyter fortsatt mine selv om jeg har hatt den ene i 5-6 år allerede! Blir bare ikke lei, og de ser like kul ut uansett hvor i huset de står, og så blir alt annet rundt litt kulere også:)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg