Mellom husene

Ofte ser vi på utforming stykkevis og delt, vi snakker om arkitektur for seg, kunst for seg, interiør for seg og landskapsarkitektur for seg. Jeg liker å se på alt i sammenheng. Opplevelsen av huset stopper ikke ved dørkarmen, den fortsetter, og de gode bomiljøene og estetikken blir best mulig om vi har et helthetlig blikk. I min jobb som planlegger må jeg hele tiden se sammenhenger, noe av det jeg synes er viktig er det som forgår mellom husene. Det er her vi går ut av våre private sfærer og møter andre. Så i dag deler jeg litt faginspirasjon hvor ute og inne harmonerer. Hvor lyssetting, grønne innslag og variasjon i materialer gjør plassen funksjonell og vakker. Hvor det er hyggelig å ferdes, hvor det er mulig å sette seg ned å ta seg en pust i bakken og hvor området blir en hyggelig del av en ellers hektisk hverdag.

St James Plaza i Melbourne Australia, designet av ASPECT studios.

Kilde Archdaily

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg