Klar for førjulstid

Denne helgen tenker jeg at noe av det som vanligvis står fremme på bord og skjenker skal pakkes bort og erstattes med litt lunere pynt. Jeg tenker litt dempet pynt i svart og hvitt og natur, og kanskje noe av det grønne skal erstattes med noe annet grønt? Som litt gran og eucalyptus? Jeg vurderer sterkt å pensjonere den stor monsteraen (bakerst i bildet). Monsteraen har de nydeligste blader og er superenkle å holde men det er bare å innse- når de vokser tar de helt overhånd, de vokser nemlig minst like mye i bredden som i høyden og det siste halvåret har den vært mer til irritasjon enn til glede. Det er faktisk ikke mulig å gå rundt bordet uten å lette på noen blader på veien! Så hva tror dere? Er det på tide å bytte ut den ville grønne?

 

2 kommentarer
    1. Husker det godt fra da jeg var liten, både mamma og bestemor hadde slike planter, og de buktet seg utover… Hva med å binde den opp? Tenker på en slik tykk mosestokk, det kunne vært ganske fint.

    2. Rita: Ja, kanskje det kunne vært en løsning. Jeg har prøvd litt ulike varianter men ikke blitt helt fornøyd ennå. Festet de i bambusstenger en stund, men jeg syntes ikke de brune stengene gjorde seg så godt sånn rent dekorativt. Akkurat nå har jeg støttet opp i bunn med lange orkidestenger men planten er for sterk, den bøyer stengene slik at det har minimal effekt. Så nå tenker jeg at den må flyttes, enten til en annen plass eller rett og slett ut døren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg