Badet, trinn for trinn

Det er ikke mange bilder jeg har postet av det nye badet som vi jobbet med gjennom hele vinteren, rett og slett fordi det ikke er så lett å ta gode bilder i et rom uten vinduer. Men på oppfordring legger jeg ut noen bilder likevel. Etter å ha mast så mye om dette badet innser jeg at der er dårlig gjort å ikke vise dere resultatet:)

Vi gjorde altså en minimakeover med dette badet. Flisene var i en slags marmorflis som ble brukt på 90-tallet med en bord midt på veggen. Det var denne borden midt på veggen som irriterte meg så mye at jeg til slutt valgte å male (hva var det med disse bordene som gjorde at alle måtte ha de??). Flisene ble dermed malt med våtromsmaling i fargen klassisk hvit. Og hvis du tenker på å gjøre det samme så kan det anbefales men belag deg på MYE jobb. Jeg skrubbet så mange ganger på disse flisene at jeg mistet nesten håpet (og jeg som hater å vaske!). Når jeg tenker etter så tror jeg at jeg gråt litt underveis;) Med unntak av toalettet rev vi ut alle baderomsmøblene. Toalettet var såpass lite og nett at vi valgte å beholde det og med et nytt toalettsete ble det nesten som nytt. Jeg brukte timesvis på å lete etter nytt badekar på nettet for plassen det skulle stå er veldig begrenset. Med 4m² er badet ganske så lite og det dere ser på bildene er faktisk hele badet! Deretter fikk jeg mannen min til å støpe en benkeplate i betong som vi monterte vasken på. Benkeplaten er både montert på bakveggen og med støttende ben fra Ikea. Over vasken monterte vi et stort speil fra Ikea og på kortveggen et langt speil fra House doctor. Jeg hadde hele tiden sett for meg at jeg skulle ha en pendel med pære ved siden av vasken og denne fant jeg også hos House doctor.

Halve moroa var nok detaljene og med myke, hvite vaskeduker, gode produkter, marmor og fine krukker får jeg litt spafølelse hver gang jeg bruker badet. At ikke alle planter liker seg i mørket har jeg fått erfare underveis og grønne planter er blitt en slags forbruksvare. De må rett og slett byttes ut med jevne mellomrom.


 

6 kommentarer
    1. Endelig, har ventet på bilder fra det mye omtalte badet! Det ser jo kjempefint ut, skjønner godt at du liker deg der inne! Badet vårt har også en slik bord. Skjønner ikke greia… Og grove fliser. Veldig upraktisk. Det er fra 2004, så det må nok pusses opp om ikke så mange år, og jeg leker allerede med tanken på hva jeg vil gjøre her. Uten å si noe til min kjære, selvsagt. Han blir jo bare stresset.

    2. Rita: Hehe, du må for all del ikke si noe før det er et tema som kan legges frem. Det er bare å planlegge i alle hemmelighet;) Jeg lurer faktisk på om det stod i prospektet at badet vårt ble pusset opp i 2005 så de flisene må de ha funnet på et restelager en eller annen plass.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg