Hvordan kombinere nytt og gammelt

Hvis du liker kombinasjonen av nytt og gammelt men ikke helt vet hvordan du skal få det til bør du ta en titt på denne freshe leiligheten! De slitte overflatene i møblene passer perfekt mot de rene, lyse flatene. Og en og annen designklassiker får leiligheten til å se kul og eksklusiv ut.

Og hvor rått er det ikke at de får den gamle stålampen (som mest minner om bestemor-hus) til å se så kul ut?

De grønne kaktusen og plantene gir rommene dybde og liv, og spør du meg er noe grønt et must i et hvert hjem.

Og denne kjøkkenkroken, som ikke bare passer perfekt men også ser rålekker ut, kostet antagelig en slikk og ingenting. Slike gamle stoler og bord kan du få tak i på finn eller loppemarkeder om du bare holder utkikk.

Bildeveggen med en miks av ulike svart/hvitt bilder ser nydelig ut over en gammel hvitmaltmalt skjenk.

Hvitoljede furugulv skaper den perfekte rammen for et interiør som mikser sammen nytt og gammelt. Slike fine gulv tror jeg faktisk står helt øverst på ønskelisten min. Det får liksom alt som blir plassert på det til å skinne!

At sofaen er så slitt av skinnet nesten er borte noen steder gjør den bare enda penere. Gammelt og slitt betyr nemlig ikke nødvendigvis at ting er klart for å søppeldynga. Kanskje trenger det bare å settes inn i en ny setting?

Bilder fra Alvhem

 

6 kommentarer
    1. Så fint! At rammen er holdt hit og lys, og resten i samme fargetoner, gjør at det ser så rent og gjennomført ut, men samtidig avslappet. Barcelonastolen står høyt på min ønskeliste, den er bare litt dyr… Og en sofa med god skinnkvalitet blir jo bare vakrere med årene. Billige skai-sofaer derimot, ser slitte og ødelagte ut etter kort tid.
      Disse bildene gjør at jeg revurderer min tanke om et grått kjøkken, og heller mer mot hvitt igjen. Vi har så mye annet i farge i den etasjen, mye i teak, så det blir kanskje finest med et nøytralt kjøkken. Men det er lenge til det blir noe av så jeg har masse tid å tenke på!

    2. Rita: Barcelona stolen er bare nydelig, skulle gjerne hatt et par sånne i stuen, sukk…

      Jeg synes det høres utrolig fint ut med grått kjøkken. Uansett tror jeg det er kontrastene som skaper spenningen i kjøkkenet- og det kan bli like fint med hvitt. Men det grå du beskrev for en stund siden hørtes superlekker ut! Jeg tror forresten ikke det kommer til å gjøre noe om oljet ask fra en kjøkkenøy møter lakket gulv. Jeg tror det kunne blitt råfint:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg