Lun loftstemning

Det mangler fortsatt litt detaljer og personlig touch men det er deilig å endelig kunne bruke dette rommet. Når jeg starter opp et prosjekt er jeg mer en jobbe-mye-og-fort-og-komme-fort-til-resultatet-kind-of-girl, mannen min er mye mer omstendelig og grundig og jobber gjerne i flere måneder før han er ferdig. Hemsen har han jobbet med siden november og det er så gøy å endelig se resultatet! Han har revet en vegg og et gammelt rekkverket og satt inn glassrekkverk og så har han fjernet en bod og bygd en liten hule. Vi har ikke helt bestemt hva hulen skal brukes til ennå. Kanskje lekekrok, lesekrok eller kanskje en plass gjester kan overnatte når de er på besøk? Vi vurderer om vi skal få tilpasset en madrass slik at den passer perfekt med vinklene slik at vi får utnyttet den maksimalt.

Disse gulvene som vi har på hemsen skulle jeg gjerne hatt i hele huset. Jeg er så glad i slike lyse heltregulv og selv om de er nesten 40 år er de like fine! Vi har valgt å beholde panelet på veggene for å beholde den originale følelsen som jeg ser for meg at arkitekten har hatt i tankene.

Her ser dere hulen, og slik den er nå er arealet her utnyttet til det fulle. Tidliger var det en hylle og en bod på denne veggen.

Dette bordet hadde jeg egentlig tenkt å kvitte meg med, men da jeg satt det på plass ble jeg litt usikker. Jeg liker det veldig godt men det er litt stort… Hva sier dere?

 

10 kommentarer
    1. elsker hvordan du har utnyttet plassen på hemsen.. veldig fint! er det en sovesofa, hvor er den fra?
      deilig med arbeidsplassen med så mye lys og koseplassen foran glassrekkverket!

    2. Den ser kjempekoselig ut! Veeldig smart utnyttelse av plassen. Jeg ville fått tilpasset en madrass til den hulen ja, så kan den brukes til ekstra overnatting eller en superkoselig lesekrok. Lekekrok kan det jo også bli, tenk så gøy for den lille å kunne gjemme seg der inne…
      Liker bordet veldig godt, kult med det rommet på siden, men det er kanskje litt stort ja. Ville nok hatt noe luftigere der, for å fremheve det luftige med rommet.

    3. Rita: Småen ble så glad da han så at hulen var ferdig! Akkurat passe til en fire-åring og en liten kompis!

      Vi har nok kommet frem til at bordet er for stort, er rett og slett for trangt å passere dere opp så da blir det finn neste. Tror det blir hyggeligere med et lite og nett bord i stedet. Kanskje et Tray table fra Hay? Hva tror du om det?

    4. Nei, tenkte det du viste frem som tips til rimelig alternativ, fra Skeidar tror jeg. Det du hadde sett hos naboen. Det hadde jo en sånn svevende følelse som kanskje ville blitt fint på hemsen.
      Men Tray table kunne også vært fint.
      Når det er sagt, så har vi selv ikke funnet noe sofabord… Har sett ett jeg liker, Join fra Fritz Hansen, men litt usikker på om det blir for stort.

    5. Rita: å, det! Det er superfint. Men tror faktisk det er litt for stort også.

      Join bordet tror jeg hadde vært råfint til sofaen deres. Det er enkelt men har likevel noen helt særegne detaljer. Hvor stort er det?

    6. Det finnes i ulike størrelser, rundt 80 cm, ovalt 76*47 og stort ovalt 130*50. Vi har snakket med Illums, og kan få låne med et hjem for å prøve, usikker på hvilken str som ville passet. Og om vi skulle hatt det i sort eller med plate i eik.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg