Tokimeku

Det er rydding og orden som er pri en hjemme for tiden. Jeg skjønner ikke hvordan vi har klart å samle opp så mye rot og skrot på så kort tid og nå gjelder det å kaste med hard hånd. Vi har alltid små og stor oppussingsprosjekter på gang noe som er kjempegøy men som også betyr at det alltid er rot en eller annen plass. Så målet denne sommeren må være å få litt orden. Jeg ble nylig gjort oppmerksom på den japanske ryddekunsten. Ikke at det er noe spesielt eller kontroversielt med denne metoden, den er faktisk veldig logisk. Du skal legge tingene du har foran deg, løfte opp en og en ting og spørre deg seg “gir det meg glede?” Er svaret ja, skal du beholde det. Er svaret nei, skal du kaste det (eller gi det bort). Etter å ha kvittet deg med gledesløse ting skal man kunne kjenne på en frihetsfølelse. Så årets rydding blir “tokimeku” som betyr gnist av glede. Jeg hater å rydde men dette gleder jeg meg faktisk litt til.

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg