Kunstverk i marmor

Å oppleve kunst er noe av det som gir meg størst glede, og når verkene fremkaller en følelse og en opplevelse gir de meg ekstra stor glede. Når verkene i tillegg er vakre får jeg lyst å ta de med hjem slik at jeg kan nyte de igjen og igjen. En av kunstnerne jeg nettopp har oppdaget er Ann Kristin Vangen, hun jobber med marmor og bronse og utarbeider mye av sitt arbeid i Italia. Det ligger så mye følelser i verkene hennes og og jeg er vilt begeistret!

I arbeidene sine jobber hun mye med mellomrommet mellom kropp og maskindeler. Former som er i skjæringspunktet mellom natur og det menneskeskapte. Assosiasjonen til det nakne, det ribbede og slitte gjør at verkene fremstår som litt brutale. Samtidig er formuttrykket og materialbruken så vakker at det brutale fremstår som noe vakkert.

Jeg kjenner at disse små verkene treffer fullstendig. Det er så tydelig at mye ligger skjult i hver linje, bue og form og jeg nyter synet av hver og en av de.

Kilde Ann Kristin Vangen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg