Hagehygge

For hver solstråle som kiler meg på kinnet så kjenner jeg gleden over at våren er her. Den store varmen har ikke kommet ennå men jeg har likevel tilbragt noen stunder på terrassen. Jeg har faktisk dristet meg til å gå barføtt i gresset for å plukke inn blomster fra hagen.

Været skifter fort her i Bergen og målet i år er å få til ordninger som ikke innebærer å dra puter og ting ut og inn av huset hver gang været skifter. Jeg drømmer dermed om en fiffig måte å oppbevare uteputene våre på og tenker på ting som kan står permanent ute i vær og vind. Enn så lenge drømmer jeg meg bort i andres nydelige hager. God torsdag alle sammen! Snart er det helg;)


Bilder fra pinterest

10 kommentarer
    1. Rita: Hennes blogg er faktisk en av de få jeg er innom! Hun er utrolig flink og tar de nydeligste bilder.

      Så lurt å benytte interiørarkitekt til en sånn jobb. Man kan jo finne ut selv hvordan ting kan gjøres, men da er det lett for å gå i noen feller. Og interiørarkitektene ser nok ting vi andre ikke ser. Spennende!

    2. Ja, jeg tenker at selv om jeg er utdannet interiørkonsulent selv, så er interiørarkitekter mye bedre når det gjelder såpass tekniske ombygginger som dette. De har joe en mye mer teknisk og praktisk utdannelse, mens min gikk mest på fager, romløsninger og materialer. Og det er alltid nyttig med mer enn sitt eget blikk på saken. Spesielt siden det er en del utfordringer med å evt flytte den trappen.

    3. Rita: Jeg visste ikke at du var interiørkonsulent i tillegg til arkeolog! Det forklarer hvorfor du er så god på planløsninger og sonedelinger.

      Jeg tror ofte at det lønner seg å kontakte en interiørarkitekt, for selv om man har de gode visjonene selv er det vanskelig å få de realisert. Det er så mye som skal stemme for at alt skal se, føles, oppleves og ikke minst fungere riktig.

    4. Jauda, har mye rart av utdanninger jeg egentlig… Interiør, arkeologi, kunsthistorie, språk, formidling og arkiv…
      Lønner seg alltid å kontakte fagfolk! Og å få andres blikk på saken er også alltid nyttig. Alltid noen som kommer med noe du ikke hadde tenkt på selv!

    5. åpent hus: Å, så utrolig hyggelig å høre! Nå ble så glad:) Det er alltid like inspirerende å titte innom bloggen din men jeg er ikke så flink til å legge igjen livstegn etter meg selv heller.

      Du må ha en nydelig dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg