The kitchen

Denne kjøkkenforandringen tror jeg er pr dags dato mitt favoritt oppussingsprosjekt. Vel har det kostet en del tid og frustrasjon underveis men resultatet gjør det verdt det. Fra å være et helt ok, litt kjedelig kjøkken fra tidlig 2000 er det nå blitt hakket mer trendy.

Ved å velge supermatt maling kunne vi fint velge svart, den gjør nemlig fargen mer dempet enn den ville blitt med en glanset maling.

Skåler, kopper og fat er plassert i hyller og skap og selv om jeg fortsatt prøver stilen frem er rammene på plass. Svart, treverk, marmor, terrakotta og grønne planter danner basen og så blir nok flere detaljer tilført litt etter litt.

Jeg er svak for fine detaljer uansett hvilket rom det er i, og denne oppvasksåpen fra LaBruket måtte jeg bare ha.Jeg innrømmer gjerne at det er på grunn av pakken den kommer i! Når jeg har brukt opp såpen (om den er fra LaBruket eller Aesop) pleier jeg å etterfylle med en billigere såpe. En grei måte å kamuflere zalo på.

Denne kurven med 6 “melkeflasker” fant jeg på Clas Ohlson tidligere denne uken. Først og fremst skal de brukes til å ha saft i når små 3 og 4 åringen kommer på bursdagsfeiring neste uke, deretter har jeg planer om ha de med ut i hagen på varme dager og på stranden på enda varmere dager.

 

6 kommentarer
    1. Å SÅ FINT! Det ble jo utrolig stilig, skjønner godt du er fornøyd! Kjenner det klør veldig i fingrene etter å pusse opp kjøkkenet nå. Og liker tanken på grått eller mørk grått…
      Men du, apropos fine, små glassvaser: den på ene bildet der var jo stilig. Hvor er den fra?
      Kos deg med det “nye” kjøkkenet, det ser superlekkert ut!

    2. Rita: Tusen, tusen takk! Det er virkelig en helt annen opplevelse å gå inn på kjøkkenet nå. Kjempegøy!:) Skjønner at du ivrer etter å komme i gang med kjøkkenplanene, spesielt siden dere bruker en del tid på kjøkkenet.

      Vasen er faktisk fra Florentes. De har slike små glassvaser i forskjellige former og størrelser så nå som vi skal ha 4-års dag kjøpte jeg inn 6 stykker som jeg tenker vi kan ha på bordet. Og så er de ikke så dyre heller, koster 29 og 39 kr stk.

    3. Supert, godt tips! Vi hadde arkitekt på besøk i går, og han ga grønt lys for ombyggingsplanene våre! Så nå er det i gang med litt seriøs planlegging….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg