Påske i fjæra

Slik har deler av påsken vår sett ut. I månedsvis har sønnen vår spurt om vi kan dra til stranda, ikke for å bade, men for å se på småkryp. Så da snøen var forsvunnet var det bare å dra avgårde. I en alder av 3 år kan han ting jeg aldri har lært og han er helt vill av begeistring. Med små føtter har han løpt frem og tilbake på stranda på jakt etter nye skatter. Små reker, snegler og krepsdyr har blitt lagt i en bolle med vann og studert nøye. Han teller ned dagene til 4-års dagen og øverst på ønskelisten akkurat nå står forstørrelsesglass. Hadde vi barnetv som “Kråkeklubben” da vi var små? Føler virkelig ikke at vi lærte like mye av “Labbetuss”.

 

5 kommentarer
    1. Hehe, vi ga mine to nevøer hver sin lette teine i forsinket julegave… Og de ble kjempeglade! De elsker å besøke oss på hytten, kjøre båt, fiske, og plukke ting i fjæra. De kan masse om fisk og skalldyr, det er så gøy!

    2. Rita: da jeg fikk barn så jeg ikke for meg at det var en aktivitet jeg skulle holde på med. Nå ser jeg at jeg er minst like engasjert som han når det kryper ut et mikroskopisk lite krepsdyr ut av et lite skjell, Hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg