Topp 10 drømmedesign

Jeg har vært så heldig å få tak i noen designskatter med årene, enten ved at jeg har fått tak i gode bruktkupp eller ved at vi har spart og prioritert. For en som er opptatt av interiør er hodet fullt av drømmer. Mange av disse har vi verken plass eller økonomi til (noen gang) men disse tingene er slike som jeg aldri helt klarer å slutte å tenke på. Fra tid til annen dukker de opp i tankene mine og selv om jeg ikke har de selv, finner jeg stor glede i å bare se på de. For med sin perfekte design er de som små kunststykker å regne.


Sofa designet av Preben Fabricius & Jørgen Kastholm. I krom og cognaq-farget skinn er den rett og slett perfeksjon.

Liten Dor Maar skål designet av Jonathan Adler. Denne er absolutt oppnåelig men jeg kjenner at jeg holder litt igjen hver gang jeg står med den i hånden i butikken. Noen av tingene jeg har hjemme har jeg blitt lei av etter en stund fordi jeg ser de så ofte, og jeg vil ikke bli lei denne!

Jeg skulle gjerne bygget en hel vegg i String-hylle med skreddersydde løsninger. Praktisk og vakker!

Denne blåfargen er jeg så fryktelig glad i og to slike hadde passet perfekt hos oss!

Ah! Finnes det noe vakrere? Stramt, maskulint og mykt. Syvern-stolenene er fine i alle varianter, men spesielt i skinn og med armlener.

Fra jeg så denne rosa, fløyelsdekte stolen fra Fermob første gangen, har den vært i tankene mine. Jeg tror nesten jeg går så langt som å si at jeg er smått forelsket i denne stolen. Tenk å sitte i hagen med et glass vin og nyte sommeren på denne!

Konglen er en helt uoppnåelig drøm, men jeg elsker den! heldigvis henger den rundt på enkelte påkostede kontorer og hoteller slik at den kan nytes der den er.

En av mine nye crush er daybeden fra Handvârk. Jeg blir helt målløs av den.

Jada, dere har sikkert sett at jeg har en slik. Men de jeg har (en svart, og en hvit) er bittesmå. Jeg skulle gjerne hatt en stor en som kunne stått på en pidestal og vært et skikkelig blikkfang i rommet! Hest fra Jonathan Adler


Det finnes ingen over, ingen under, ingen ved siden av. Den ultimate loungestolen er Poul Kjærholms PK22. Denne skal jeg drømme om i natt:)

2 kommentarer
    1. Veldig kjekt å ha noen slike drømmer. Konglen er på den evige drømmelisten her også, og må nok helst nytes på offentlige steder…. Flowerpot liker jeg også, men er usikker på hvilken farge. Hos deg må det helt klart være den blå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg