Hvordan skjule en lekekrok i stuen

Er det noen som har lagt merke til at vi har en lekekrok i stuen? Da sønnen vår fylte tre år ble jeg tvunget til å omøblere (supert med parkeringshus, dukkehus og lekekjøkken i gave- men det tar jaggu plass!). Vi prøvde en stund å ha lekene på hemsen men resultatet ble at alt ble dratt ned hver eneste dag. Løsningen ble å plassere den mellom sofaen og den plassbygde bokhyllen i stuen og resultatet er at den er neste usynlig. Han har så masse leker så det at vi kan “gjemme” de gjør at stuen ser ryddig ut selv om det ser helt bomba ut bak der.

I kroken har han et bord og to stoler fra Ikea, og i de nederste hyllene i bokhyllen har han bøkene og lekene sine.

Do you see it? Hvis du ser godt etter ser du en grå kran til venstre bak puten i sofaen. Det er kranen på Ikea-kjøkkenet han har bak sofaen.

Disse kassene kjøpte jeg nylig hos Lagerhaus, i de er legoene sortert og jeg skjønner ikke hvordan vi har klart oss uten de. Legoen var all over the place. Stolen har jeg kjøpt på Finn. Den er fryktelig gammel, har nydelige detaljer i tre og skinn og selv om den ikke er ment som barnestol er den så lav og bitteliten at den passer perfekt som det.

Inni bokhyllen kan dere skimte en brannbil, en giraff og en brannbil. Og om du lurer på om det er så ryddig hver dag? Det er det ikke!:)

 

5 kommentarer
    1. Smart løsning! Og så stilig den gamle stolen var. Har også nylig kjøpt noen av de kassene på Lagerhaus, bruker de til å oppbevare ting og tang på doen oppe. Veldig praktiske!
      Jeg ble forresten veldig nysgjerrig på de tegningene du har på veggen ved siden av bokhyllen, de så stilige ut.
      Og du, så flotte dekorasjoner du hadde laget!

    2. Rita: De kassene er utrolig praktiske og så er det jo en bonus at de er fine å se på også.

      Så gøy å høre at du liker tegningene på veggen! De har jeg arvet hjemmefra og først nå etter 5 år har jeg funnet en ok plass å henge de. Av og til tar ting tid! Kan vise mer av de i et eget innlegg.

      Tusen takk! Er fryktelig gøy å få lov å lage akkurat det jeg vil, og spesielt de gangene det blir slik jeg har sett for meg at det skal bli:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg