Bathroom: Jakten på de perfekte detaljene

Jeg så tidlig for meg hvordan jeg ønsket at badet vårt skulle se ut. I ukesvis var detaljer det siste jeg tenkte på hver kveld og det første jeg googlet om morgenen.

En ting jeg var helt bestemt på at jeg skulle ha, var en planke på badekaret til å ha såper og pynt. Er dere klar over hvor  vanskelig det er å få tak i en slik? Jeg trålet bruktbutikker og gjenbruksstasjoner, jeg snoket i gamle ruiner (finnes ikke så mange av de heller kan jeg fortelle dere) og jeg vurderte x-antall skjærefjøler, men ingen var lang nok eller hadde den rette looken.

I julen, da vi hogget juletre, hadde vi lunch foran en gammel løe- og der blandt skrot og verktøy åpenbarte den seg. Løegulvet var helt perfekt! Heldigvis har jeg en mann som er vant til mine innfall så da jeg spurte om jeg kunne få en bit, satt han i gang med å bryte opp gulvet for meg. Etter å ha vasket og pusset det, dukket det vakreste treverk opp. Og det faktum at den kommer med sjel fra gårdsdriften til min manns slektninger gjør den både vakker og spesiell.


Jeg innrømmer gjerne at den ikke har så mye annen funksjon enn dekor, men den bidrar til litt spa-feeling og det er funksjon mer enn god nok for meg.

9 kommentarer

Siste innlegg