Red beauty

Denne har stått på ønskelisten i flere år og nå som den er her skjønner jeg ikke hvorfor vi har ventet så lenge. Med sin iøyenfallende rødfarge og Eames sin klassiske design smiler jeg hver gang jeg ser den. Jeg liker å ha en rolig base i rommene hvor et og annet objekt kan “poppe” og det sier seg selv hvilken rolle denne stolen har fått:)

Og hvis du lurer på hvorfor vi har så lite møbler så er det fordi jeg pusset ned og oljet parketten sist helg! Vi har lenge ønsket oss nytt heltregulv men vi har kommet frem til at lommeboken ikke tillater det i 2016 så da gikk vi for en midlertidig løsning. Det er ikke det samme som nytt gulv, men det er adskillig bedre enn det var. Gulvet har fått en lysere base og en jevnere overflate og nå gjenstår det bare å male x antall gulvlister før vi kan ta inn de siste møblene.


Av og til kan prosjekter i huset være kjedelig og tidkrevende og da hender det at jeg henter motivasjon i å tilføre noe nytt. Vaske huset= friske blomster på bordet, vaske ned kjøkkenet= nye fine kjøkkenhåndklær, pusse parketten=ny rød stol. På den måten blir det ekstra motiverende å nå resultatet, og ja, jeg har krabbet rundt på gulvet og malt lister i helga. Jeg er klar for å se denne stolen i den riktige settingen!

3 kommentarer
    1. Stilig med slike møbler som skiller seg ut i fargen ja!
      kjedelig at gulv planene ikke lot seg gjøre, men syntes det ser flott ut slik også^^
      ønsker deg en fin fastelaven og søndag 😀

    2. Akkurat slik jeg gjør det også.. Viktig med den lille – eller store- belønningen. Regner med gulvet ble fint! Vi har diskutert muligheten for heltregulv i nyehuset, drømmen er et Dinesen-gulv, men det har jo en prislapp av det litt drøye slaget… Nærmer seg salg av leiligheten, kanskje om noen vil gi masse for den?

    3. Rita: Douglasgran fra Dinesen står øverst på min liste også, men med den prislappen blir det nok med drømmen. Men det er helt vilt fint! Gulvet vårt ble på ingen måte som nytt gulv, men det er hakket lysere og ser mye freshere ut. Når listene er malt og møblene er kommet på plass tror jeg det kan bli riktig så bra:)

      Har du link til leiligheten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg