Flower power

Det er snart en måned siden jeg starter en dag i uken hos Florentes, og selv om jeg bare har vært der noen ganger føler jeg at jeg har lært mye allerede. Kanskje ikke så rart med tanke på at jeg kunne minimalt om blomsterdekorering i utgangspunktet;) I dag har jeg lært hvordan en bukett settes sammen og det er jammen ikke så lett som man skulle tro (ikke at jeg trodde det heller). Jeg må fortsatt spørre mye om hva de ulike blomstene heter men jeg tror jeg begynner å huske noen. Jeg vet blandt annet hva en voksblomst er og en krysantemun er nå!!

Med frie tøyler til å bruke akkurat de blomstene jeg ville, laget jeg denne tidligere i dag. Jeg er blitt helt hekta på eucalyptus og bruker de helst i alt jeg lager. Den duse grå-blå grønnfargen gjør liksom enhver bukett eller dekorasjon mer edgy.

Det er nesten komisk hvor revet med jeg blir etter hver onsdag! Der jeg før brukte en frilørdag på å ligge strak på sofaen- bruker jeg de nå på å lage blomsterdekorasjoner:)!

4 kommentarer
    1. Veldig fin! Liker de litt røffe blomstene du har der også. Hva heter de?
      Gøy at du trives der! Jeg trenger en del nye, grønne planter, som kan brukes til visning av leiligheten og så være med hjem til huset etterpå. Min kjære er allergisk mot pollen, så vi kan ikke ha blomster. Må kikke litt rundt etter noen litt kule og annerledes! Tar gjerne imot tips…

    2. Rita: Hehe, den har jeg ikke lært meg ennå. Men jeg synes også den er veldig kul.

      Naboen min er også allergisk mot blomstrende planter, og jeg registrere at hun har sukkulenter, kaktuser og vindusblad (Monstera delicosa) som jeg har skrevet om på bloggen. Disse tåler i alle fall hun. Det finne fryktelig mange rå sukkulenter for tiden. Jeg synes de som er grå-blå i fargen er spesielt fine. Vi har hatt noen i butikken som har blader i ulike størrelser som legger seg litt over kanten på potten. De er helt fantastiske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg