Nordic details

Jeg har fått noen nye deler til Nordic-serien fra Broste Copenhagen og jeg synes detaljene i de er helt nydelige. Det er små variasjoner i hver del og det er nettopp det som gjør de så vakre. Hver og en er litt unik.

Hver del er håndlaget og under brenning forandres fargen og glasuren seg, noe som gjør at den grå-grønne fargen får ulike sjateringer. Jeg synes denne serien er spesielt fin å kombinere med andre ting, som gull, hvitt og treverk. De er ment som servering men jeg synes de er så fine at de får stå fremme på bordet hele tiden.

10 kommentarer
    1. Jeg har nettopp bestilt tallerkener fra HK Würtz, som brukes bla på Noma. Litt samme stil: røff, rå, unike. Tilpasset New Nordic-stilen. Blir bursdagsgave til min kjære, og så regner jeg med det blir noen flere deler i serien etterhvert…

    2. Rita: å, den serien er helt nydelig! Det som er så fint med det uttrykket er at det er så fint å kombinere med andre ting, så du må liksom ikke ha 12 av hver sort med en gang. Går an å bruke det og spe på med flere deler etterhvert:)

    3. Har forresten også to slike grønne emaljeskåler, som du viser på det første bildet. Kjøpte de utrolig nok i Cape Town….

    4. Rita: har du? Ikke akkurat det jeg forbinder med Sør-Afrika… Jeg synes den er så fin. Jeg har egentlig ikke sett på interiør med farget emalje før jeg var i retrobutikken i Lille Øvregate i høst, der hadde de et bord fullt av skåler og fat i ulike farger.

    5. Nei, ikke noe jeg heller forbinder med Cape Town.. Kjøpte både de to og en liten, turkis bolle. Begge deler er Emalox, så det er nok noen som har tatt det med fra Norge, og så havnet det i en liten bruktbutikk og kom seg altså hjem til Norge igjen… Åja, den butikken har mye fint… For meg er slik farget emalje barndomsminner. Vi har alltid hatt et kakefat i lilla emalje hjemme.

    6. Rita: Så morsomt at de har tatt turen ut i verden og hjem igjen:)

      Det er så fint med slike ting som vekker minner, for det er jo som du sier at det er følelsen objektene gir som er det beste med de.

      Jeg likte det lille fatet så godt at jeg like etterpå kjøpte et avlangt grønt fat også. Ser ikke bort fra at det dukker opp på bloggen etter hvert.

      Den retrobutikken er som en oppdagelsesferd, og jeg går ikke før jeg er sikker på at jeg har fått med meg (så godt som) alt som er der inne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg