Kamelone

Jeg er stor fan av å bruke små nisjebutikkene og spesielt de som ligger i sentrumsområdene. De bidrar til et variert tilbud, spennende opplevelser og en levende by. Jeg synes opplevelsen av å handle er så mye mer givende i lokaler der eieren har lagt ned en innsats for å gjøre den unik og der du finner produkter du ikke finner overalt. 

Å drive små butikker er hardt arbeid, ikke spesielt lukrativt og krever en iherdig innsats av de som driver. Jeg vil for alt i verden ikke oppleve at de legges ned fordi kjøpesentrene og netthandel tar over så hvis det er noe jeg planlegger å kjøpe “sparer” jeg ofte disse kjøpene til jeg skal inn i en av disse butikkene. Jeg legger gjerne ikke igjen så mye penger med det er i alle fall et lite bidrag til å holde butikkene i gang.

En av Bergen sine nisjebutikker er Kamelone. I tillegg til å føre kjente merker som Bloomingville, Kinfolk og Gubi har de en rekke merker med unike produkter. En av tingene jeg drømmer om er en liten vintage krakk i tre. Den hadde vært perfekt for en liten gutt som skal nå opp til vasken for å pusse tennene.  

Butikken holder til i Strandkaien i Bergen, og for dere som ikke har mulighet til å dra til Bergen så har Kamelone en nettbutikk med et nydelig utvalg.


Bilder fra Kamelone sin facebookside.

7 kommentarer
    1. Så utrolig flott ut det så der! veldig mye kjekkere å gå i sånne butikker enn de på kjøpesentrene. Håper ikke den der blir nedlagt. Har enda ikke vært i den engang, og jeg bor i Bergen ;o

    2. Helt enig, de er så kjekke å gå i! Har ikke vært innom Kamelone siden de flyttet, men det er kanskje på tide. Elsker det gulvteppet på første bildet, men liker ikke gulvtepper – og har allerede et sjiraffskinn på gulvet – men ser de har noe lignende som badematte. Og det trenger vi. Sympatisk pris på det, også. Mulig jeg må stikke innom og se på det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg