X-mas 2014

I helgen har vi planer om å dra ut i skogen og hogge vårt eget tre. Det er absolutt ikke måten å få tak i det perfekte juletreet på men det er den helt rette måten å få tak i det beste juletreet. Det gjør ikke noe om det er skakt, uproposjonalt, glissent eller har to stammer (! har erfaring med det også). Så lenge det er hogget selv er det perfekt som det er.

Jeg har gjort et lite dykk i arkivert og funnet bilder fra fjordårets julefeiring. Når det gjelder  juletreet kjører vi litt amerikansk stil med rødt og gull, og MYE pynt. Hvor gøy er ikke det?!:) Blir full fest med en gang og er det en gang i året du kan klinke til med mye pynt så er det til jul. Jeg tenker at i år skal vi kjøre på med enda mer pynt. Det er en fin måte å kompensere for et mindre pent tre. Et aldri så lite tips fra meg der altså, før du tar øksen med deg ut i skogen:)

Den aller beste pynten er de gamle julekulene. Jeg skulle gjerne sagt at disse er arvet av en gammel tante eller bestemor men så heldig er jeg ikke. Disse er kjøpt på en antikvitetsbutikk i Bergen. Er det en ting jeg alltid ser etter på bruktbutikker og loppemarkeder så er det gammel julepynt. Jeg har fått en aldri så liten samling etterhvert men planen er at den lille samlingen skal bli til en litt større samling med årene.

18 kommentarer

Siste innlegg