Kjekkasgenser

Det er ikke alltid like lett å hente motivasjon til en ny uke. I dag rullet jeg mer ut av sengen enn jeg hoppet ut av den. Noen helger er bare så behagelig at du ikke vil at de skal ta slutt og dette var en av de.

På lørdag tok jeg og min søster med de små på bruktbutikk. Det resulterte i noen småting til meg og et sjørøverkostyme og et lekestrykejern til den lille. Det må vel kalles ytterpunkter og han var strålende fornøyd med begge deler. Ellers har jeg startet på en liten genser som han skal få, og i fare for å bli litt like strikker jeg den i samme garn og farge som i min lyseblå genser (her). Jeg prøver meg på fristrikking men lar meg inspirerer av denne til Pickles. Spent på hvordan resultatet blir til slutt.

Jeg håper dere har en fin start på uken! Nå skal jeg ta en kopp kaffe til og komme skikkelig i gang.

12 kommentarer
    1. Hærlig med hjemme strikka, gensere har jeg aldri våget meg på, tror ikke tålmodigheten min er så stor, så her blir det mest lue og sokker, akkurat nå har jeg flere prosjekt liggende, men har også så mye annet som er gøyere å begynne på. Håpeløst, 🙂 en eller annen gang blir jeg vel ferdig , med de alle. Ha en strålende dag 🙂

    2. frufrydefull: Prøv å strikke med pinne 8. Det går rasende fort:) Det går faktisk nesten like fort å strikke en genser som en lue.
      Kjenner meg igjen i å ha mange prosjekter på gang samtidig. Jeg har sikkert garn til 10 gensere liggende å slenge som litt impulsivt har blitt kjøpt inn opp gjennom:) Du må ha en super dag videre!

    3. så artig! det er gøy å strikke. selv driver jeg å syr for tiden. Julekalender til eldste tantebarnet. 24 poser som kan vrenges så de blir forskjellige dyr i skogen eller noe julerelatert (nisse, juletre, stjerne, kremmerhus osv) 😀 kjempegøy! men mye jobb…

    4. Ja tidkrevende.. men om det blir litt rare sømmer og litt skjevt så er det ikke krise. hun er bare 3 år så jeg syns det er gøy at det ikke er perfekt. viktigste er jo at dyrene har tydelige personligheter så det er gøy å leke med dem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg