Bruktkupp

Disse glasskaraflene fant jeg også på søndagens loppemarked (se forrige innlegg her). Til den nette sum av 10 kroner ble de mine. Det kaller jeg loppiskupp!

Og med et par “nye” ting til bordet ble jeg inspirert til å rydde bort unødvendig rot rundt omkring. For er det noe jeg ikke orker så er det rot (selv om jeg er rotekoppen i huset). Så nå er små stilleben laget overalt og resten er puttet i skuffer og skap. Jeg vet at rotet fortsatt finnes bak lukkede dører, men så lenge jeg slipper å se det så går det liksom greit. Ut av synes ut av sinn:)

4 kommentarer
    1. Takk for mange gode innspill når det gjelder sofa! Får se om vi klarer å velge noen gang….
      Utrolig fine karafler, har aldri sett noen i den formen før. Jeg har noen andre karafler jeg syns er fine, som jeg fikk av min bestemor. Som oftest står de bare til pynt, men iblant når vi skal ha selskap så heller vi whisky eller cognac over på de, og leker sofistikerte mennesker…
      Vi har to sånne vinballonger i kjelleren, en i stativ og en uten, og jeg tenkte faktisk på de her om dagen, om jeg burde ta de opp og gjøre noe med de! Og ja, rot bak lukkede dører er nok til å få den ryddige følelsen! Er derfor jeg har mange bokser i huset….
      Håper du får en fin helg! Våre planer gikk i vasken, så nå har vi en helg og en ferieuke helt uten planer! Ganske så deilig egentlig.

    2. Rita: Høres veldig stas ut å få servert cocnac fra en sånn karaffel!

      Jeg har heller ikke sett noen i denne formen før, så de nærmest ropte på meg der de stod mellom alt mulig krimskrams. Jeg har en greie for glass- og krystallkarafler. Har sikkert 5 fra før, men disse var annerledes.

      Har du vinballonger stående i kjelleren? De ville jeg absolutt hentet frem! Høres ut som en spennende kjeller, om du tilfeldigvis har to sånne skatter stående.

      Du må ha en fin helg og en fin ferieuke! En hel uke fri uten planer høres for meg ut som en drøm. Kanskje på tide å være turist i egen by? Det er jo så deilig å være i Bergen på fine høstdager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg