Bologna

Her er et lite bildedryss fra min helg i Bologna og etter tre dager kjenner jeg at det er et sted jeg vil dra tilbake til. Selv om byen er meget viktig i historisk sammenheng er det ikke en by med mange serverdigheter, ikke om en sammenligner med andre italienske byer som Roma, Venezia og Firenze. Men det Bologna har er en veldig god atmosfære med lite mas, og det er noe jeg setter stor pris på. Smale gater, hyggelige folk og små søte butikker på hvert et hjørne var rett og slett hyggelig.

Og som en av verdens matmekkaer så sier det seg selv at jeg har fått mye (og da mener jeg myyye) god mat. Og espressoen, slik du bare får den i Italia, savner jeg allerde. Akkurat nå prøver jeg å lande og komme inn i rutinene igjen og det er ikke helt lett. Men gi meg en dag eller to så er jeg der:)

2 kommentarer
    1. Italiensk espresso er i en egen klasse, ja. Der kommer min kjære La Pavoni inn. Som en skikkelig kaffesnobb måtte den en skikkelig, italiensk espressomaskin inn i huset. Lager den beste kaffen jeg har fått utenfor Italia.
      Og mat er jo en severdighet i seg selv synes jeg da… Matmarked er alltid et høydepunkt når vi er ute og reiser.

    2. Rita: Heldig du er! Espressomaskin er noe som står høyt på ønskelisten. Vi har noen naboer som kan sin kaffe og etter at jeg begynte å få god kaffe hos de, er det virkelig ikke det samme å trakte friele-kaffe.

      Jeg er blitt mer og mer opptatt av maten når jeg er ute og reiser og som regel sjekker jeg ut et sted eller to på forhånd som har fått gode omtaler. Det gjorde vi denne gangen også og det ble på ingen måte feil. Vi fikk en mozarella som var helt himmelsk! Tror jeg kunne reist tilbake til Bologna kun for å spise den mozarellaen igjen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg