Panthella

Se hva vi har fått inn i stua! Litt impulsiv solgte jeg begge stålampene i vår. Det var strengt tatt ikke noe problem der og da, med lyse kvelder hadde vi ikke behov for det ekstra lyset disse ga, men for et par uker siden begynte min kjære å lure på om det var meningen at vi skulle sitte her i mørket.

Like etter tikket automatsøket mitt “Panthella” inn på Finn. Denne originale gulvlampen fra 1971 kjøpte jeg av en lampesamler som hadde en samling som gjorde meg grønn av misunnelse. Da jeg var og hentet den satt han og ga bud på en lampe på lauritz som skulle bli del av samlingen. Og det var bare så mye hyggeligere å handle hos han enn å kjøpe ny lampe på butikken!

Det faktum at lampen ikke er ny, har gulnet litt i foten og kommer med original pære gjør at den i mine øyne blir enda mer spesiell. Den har levd et liv og har antagelig hatt opp til to og tre hjem før den har kommet til oss.  Men lenger kommer den ikke, for denne er kommet for å bli:)

7 kommentarer
    1. Å, heldige du! Det er en av mine favoritt-stålamper også, men min kjære er ikke enig så den kommer nok ikke inn hos oss. Så kjekt, nå kan du bare gelde deg til det blir enda mørkere om kvelden!

    2. Rita: Hihi, jeg vet! Kjenner at jeg sette pris på mørket sånn at jeg kan slå den på. Og så gir den et veldig behagelig lys. Verner Panton hadde peiling på det han gjorde.

      Og hvordan det er mulig å ikke like den, det er en gåte for meg:)

    3. Han sier det er den lille knotten på toppen som ødelegger, bortsett fra den liker han lampen veldig godt. God helg, ser ut som du skal få en strålende helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg