Drape myself in velvet

Jeg er så glad for at velour er blitt stuerent. Det er så lunt og fint, og jeg synes det er spesielt pent i kontrast til et ellers stamt interiør som her. Det er ikke lenge siden velour og fløyen var fullstendig nei-nei i interiørverden. Jeg kjøpte noen puter fra deigners guild for et par år siden (se her) og jeg var veldig nølende til om det egentlig var “lov”. Nå ser vi det over alt. Vi er litt på vei bort fra det strenge utrykket og mer åpen for det lekne.   

Er det noen som husker George i Seinfeld (dette gjelder strengt tatt oss over 30): “I want to drape myself in velvet!” Who wouldn`t sier bare jeg!:)


Bilde fra pinterest

4 kommentarer
    1. Jeg elsker Designers Guild. Har faktisk noen servisedeler derfra, et servise de produserte en kort periode på 90-tallet. Riktignok ikke i fløyel, da…
      Har også et par puter i fløyel, som jeg er veldig glad i, Har hatt de i mange år, og de kommer nok til å bli en stund til, helt uavhengig av trender. Liker å kombinere materialer: lin, ull, silke og fløyel er kombinasjoner som gjør meg glad.

    2. Rita: Designers guild har så mye fint! I fjor fantaserte jeg om å tapetsere en vegg i en av tapetene de har. Jeg satt i flere dager med en vareprøvebok og drømte meg bort, hehe.

      Så fint det høres ut! Kombinasjoner av teksturer er jo så fint:)

    3. Ja, de har mye flott. Men for min del er nok puter og servise nok, for mye farger og mønstre blir jeg veldig fort lei. Jeg er en slik som gleder meg til julen er over og de få tingene jeg har fremme av julepynt kan ryddes vekk slik at jeg får mindre farger i stuen… Og julepynt for min del består i noen røde lys og en rød duk! Det sier kanskje litt om mitt forhold til farger…
      Men serviset er veldig fint, skikkelig glade farger. Har feks det fatet du ser her: http://www.ebay.de/itm/Rosenthal-Casual-Designers-Guild-Orchard-Platte-39-cm-/301388348515 (selv om fargene ikke kommer godt frem)

    4. Rita: Ja, selv om jeg liker at litt farger og mønster, kan bli litt mye av det gode. Er nok en grunn til at de tapetprøvene ble levert inn igjen. Skjønner hva du mener med farger. Adventslilla klarer jeg bare ikke og jeg er veldig forsiktig med julerødt.Farger jeg har i stuen må liksom “stemme helt”. Jeg har et stort gult og svart litografi som jeg liker veldig godt, men jeg klarer ikke å ha det i den delen av stuen jeg sitter. Det blir rett og slett for mye å hvile øynene på.

      Det var et fint servise! Og til du som er litt forsiktig med farger, her har du virkelig klinket til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg