Estetikk vs fornuft

Når det gjelder oppussing har vi en eviggående diskusjon. Vi er begge enig om at vi skal få til praktiske løsninger, men hvis det praktiske og det estetiske er i konflikt så vil jeg helst la estetikken seire.

Akkurat nå dreier diskusjonen seg rundt de praktiske løsningene på badet. Ettersom badet er så lite og vi i tillegg skal ha inn et badekar er det ikke mye plass til skuffer og skap. Jeg ser derfor for meg en benkeplate med vask og oppbevaring i form av pene krukker, korger og/eller bokser over og under benkeplaten. På den måten blir det ikke så fullt der inne som det ville blitt med et skap. Prisen å betale er at alt unødvendig må ut av badet og plasseres i skap andre steder. I tillegg må vi være fryktelig flinke til å legge ting tilbake i riktig boks/korg. Jeg kjenner at jeg ikke har landet på løsning ennå, for selv om jeg kan være flink til å holde orden er jeg en rotekopp innerst inne…

Jeg observerer at Superfront som produserer fronter til Ikea-innredning har kommet med fronter til badrom og nå lurer jeg på om jeg skal holde steil på mine ideer eller om Superfront kan være aktuelt.


bilder fra pinterest

6 kommentarer
    1. Funksjon. Alltid funksjon. Jeg er en funksjonalist. Jeg er også en ordensfrik, mens han er en rotekopp. For å holde nok orden for ordensfriken, må rotet da kunne gjemmes bort på en enkel måte for rotekoppen. Men det er jo desto viktigere at det funksjonelle også er estetisk vakkert. Gir meg aldri før jeg finner en løsning som tilfredsstiller begge behov. Jeg ville gått for skuffer. Og superfont var fint. Kanskje jeg skal se om de har noen nye fronter til vår garderobe….

    2. hmm.. ikke enkelt med disse små badene.
      Vi på Norfloor bruker en italiensk leverandør på innredning som heter Arbi. Utrolig mange smarte og stilige løsninger 🙂
      Du kan jo sjekke dem ut på http://www.arbiarredobagno.it 🙂
      Syns de frontene til ikea er veldig vakre og stilige estetisk, men er usikker på kvaliteten og varigheten både på skrog, fronter og fester.

    3. Rita: Er absolutt det beste om man kan finne en løsning som forener funksjon og estetikk. Akk, det ser ut til at jeg må ta noen runder med meg selv igjen før vi lander på en løsning. Og jeg som bare ville ture på med mine “gode” ideer:)

      La meg høre om du finner noen fronter på Superfront! Liker godt at noen har løftet Ikea-løsningene opp litt designmessig.

    4. Ha ha kjenner meg igjen der . Praktisk vs lekkert .. Vanskelig.. Er også en rotekopp innerst inne ..og bor med en som roter helt avsindig mye ..å rydde opp etter han er en heltidsjobb 😝😝

    5. colorsplash: Jeg vet! Laget en liten oversikt i går over hvilke funksjoner vi trenger på badet og overraskende nok kom jeg frem til at min pene løsning faktisk var ganske praktisk! Så nå gjenstår det å se:)

      Jeg sliter sånn med at jeg ikke klarer å se på rot, samtidig som jeg slepper fra meg ting overalt. Ikke helt forenelig det der;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg