Topp 5 reisemål

annonse

I samarbeid med Secret Escapes tenkte jeg å vise dere mine favorittreisemål!

Jeg hadde ikke hørt om Secret Escapes før jeg klikket meg inn på hjemmesiden deres og jeg vet ikke helt hvorfor det har gått meg hus forbi. De har 10 millioner medlemmer og har vært en suksess siden de startet i 2011.

Konseptet er enkelt: Det er gratis å bli medlem og det gir deg tilgang til lavpris luksuriøse 4 og 5 stjerners hoteller verden over. Faktisk de laveste prisene som er å oppdrive på nett! Og de samarbeider kun med hoteller som kan tilby unike hoteller og enestående tilbud. For meg høres det ut som en rimelig bra deal. Du kan lese mer på no.SecretEscapes.com

Eksotiske Sri Lanka

For mange år siden var jeg en hel sommer på Sri Lanka og jeg lengter tilbake. Hverken før eller siden har jeg reist til en plass med så mange inntrykk. Turismen har ikke tatt overhånd og det gjør at det føles ekte og eksotisk. Teplantasjer, karneval, bading av babyelefant (!) og milevis med hvite sandstrender er bare noen av minnene derfra.

Parkene i Barcelona

Parker er gjerne ikke det folk flest forbinder med Barcelona men disse er verdt et besøk. Rundt Diagonal mar er det flere imponerende parker og Diagonal mar park er kanskje den mest spennende. Med mange kunstinnslag og spenstige utforminger er den helt annerledes enn noe annet jeg har sett. Jeg har vært i Barcelona tre ganger og jeg har reist dit hver gang. Det krever litt innsats da parken ikke ligger midt i sentrum men det er verdt turen. Og når du først er der kan du shoppe på Diagonal Mar kjøpesenter eller dra ned til stranden på andre siden av veien.

Finn din tur til Barcelona her

Romantiske Roma

Jeg har alltid vært fasinert over Roma. Jeg tror ikke det finnes noe sted i verden som har så mye historie samlet på en plass. Etter at vi giftet oss der i høst er jeg fullstendig forelsket i byen og jeg skal reise dit igjen og igjen og igjen og igjen.


Pantheon er min favoritt i Roma. Et helt utrolig imponerende byggverk som ble oppført ca 120 e.kr

Finn din tur til Roma her

Deilige Thailand

Det er mye turisme i Thailand og det er en grunn til det. Palmer, strender og krystallklart vann. Deilig. Og maten er virkelig i særklasse. Jeg vil anbefale å reise litt rundt for det er så mye vakkert å se og atmosfæren er ulik fra sted til sted. Mitt favorittsted er en øy som heter Ko Lanta. Det er nesten ikke biltrafikk på øyen og det er rett og slett en idyll.

Morsomme New York

New York har så mye å tilby at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Da jeg var der sist sommer hadde vi med oss en to do liste. Vi rakk ikke halvparten. Uansett hvor vi dro ble vi distrahert av et eller annet som ikke sto på listen; en morsom butikk, en kul kaffebar eller en donut i et vindu. En by full av fristelse og en hel mengde kulhet. Jeg skal tilbake.

Finn din tur til New York her

 

Om ferien ennå ikke er i boks vil jeg anbefale å ta en tur innom Secret Escape sine sider. Kanskje de har et tilbud på drømmereisen din akkurat nå?:)

no.SecretEscapes.com

bilder fra pinterest

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg