Kjøkken

Jeg har blitt bedt om å finne litt kjøkkeninspirasjon, og det gjør jeg mer enn gjerne:)

Først og fremst ville jeg begynt med løsningene. Hvordan kjøkkenet skal bygges opp, hvilke funksjoner det skal ha og hvordan det skal organiseres er det viktigste. I andre rekke ville jeg tenkt på design. Mens kjøkkenet på 70-tallet var et lite rom med kun det mest nødvendige er kjøkkenet i dag blitt et av de viktigste rommene i huset. Kanskje det viktigste. Et så viktig samlingsrom bør dermed ha en god atmosfære. Det er flere måter å oppnå dette på men en løsning er å bruke flere ulike typer materialer, teksturer og farger. Jeg synes fargene bør være avdempet og harmoniske.

Eksempel med bruk av harde og myke flater. Det varme treverket står godt til de hvite flisene og benkeplaten i marmor.

Treverk og marmor i et stamt design.

Corian er en mye brukt på kjøkken, her som benkeplate. Corian er et slitesterkt materiale og er visstnok en favoritt hos mange arkitekter. 

Corian benkeplate i kombinasjon med varmt tre og mørkt gulv. Svarte detaljer rammer inn det hele.

Jeg ville tenkt nøye gjennom løsningene og detaljene. Ønsker dere skuffer eller skap? Hva skal de inneholde? Hvordan ønsker dere å åpne skuffer og skap? En nedfelt kant som dette er stilrent samtidig som det er praktisk.

Dersom farge er aktuelt synes jeg dempet mintgrønt fungerer godt. Sammen med stål, marmor, varmt treverk og hvite flater blir det ekstra vakkert.

Kjøkken fra Unoform. Need I say more? Rett og slett perfeksjon.

 

bilder fra pinterest

#interiør #kjøkken #inspirasjon #blogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg