Korriander

Dette er deler av middagen i dag. Når den er så dekorativ som dette så kan den gjerne stå på benken en dag eller to. Friske urter fresher virkelig opp kjøkkenet, det er bare så synd at jeg ikke klarer å holde liv i de. Hos oss må de brukes samme dagen som de kjøpes.

Dagens middag blir Thaisuppe med kylling og red curry (oppskrift her).

Jeg har lenge skammet meg over hvor mye mat vi kaster så denne uken har jeg laget en ukesplan og småen og jeg har handlet inn for hele uken. Målet er at vi skal spare tid (ved å slippe å tenke på hva vi skal ha til middag hver dag), spare penger og kaste mindre mat.  Vi har prøvd dette før men det skjærer seg hver gang. Ofte ved at en av oss plutselig får lyst å gå på butikken og kjøpe biff (og dermed boikotter planen) eller ved at vi ikke gidder å lage mat og ringer Dollys. Denne gangen har jeg innført forbud mot å gå på butikken og siste dagen før ny handling skal være restedag. Denne sitter langt inne. Vi er glad i mat og vil helst ha noe nytt hver dag!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg